reklama

Slovenskí nováčikovia komentujú štart do sezóny v kan. juniorkách.

I keď aprílové Majstrovstvá sveta do 18 rokov v Nemecku nám priniesli, verme že len ročné, vypadnutie do B kategórie, v júnovom CHL Import Drafte si manažéri troch najvýznamnejších kanadských juniorských líg, združených pod hlavičkou CHL, vybrali 7 reprezentantov z týchto MS.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dvoch z nich si vybrali juniorské tímy: Edmonton Oil Kings a Peterborough Petes, po Vstupnom Drafte NHL. Obrancovia Martin Gernát, resp. Peter Čerešňák ikeď sú draftovaný z neamerických súťaží, t.j mali teoretickú možnosť hneď hrať v NHL či na farme v AHL, už zamierili z hlavných NHL kempov k týmto juniorským tímom, kde sa budú adaptovať na zámorský štýl hokeja.

Ešte len 16ročný Marko Daňo nám hneď po Importe avizoval, že jeho výber Prince George Cougars z WHL je prípadnou investíciou do budúcnosti a zostane sa rozvýjať na Slovensku. V týchto dňoch úspešne pôsobí v seniorskom tíme Dukly Trenčín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvorica Vladimír Dolník, Filip Vaško, Bruno Mráz a Juraj Bezúch absolvovala približne od konca augusta prípravné kempy a niekoľko prípravných zápasov.

V krátkosti sa pozrieme na bodovanie Slovákov v príprave:

Filip Vaško- 6z., 1+4 (0+1 v presilovke), +1, 6 TM

Vladimír Dolník- 7z., 1+1 (1+0 v presilovke), -1, 12 TM

Martin Gernát- 1., 0+2 (v presilovkách), 2 TM

Bruno Mráz- 4z., 0+2 (0+1 v presilovke), 2 TM

Peter Čerešňák- 1z.

Juraj Bezúch- 3z., -3

A ako vnímali zmenu prostredia a samotné predsezónne obddobie samotní hráči? Tu sú ich komentáre: Bruno MRÁZ, narodený 13.4.1993, center i krídlo (pravák)

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj WHL klub, Brandon Wheat Kings?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

B.M- "Dostal som veľmi dobrú rodinu, bývam blízko zimného štadióna. Klub je na vysokej úrovni, dostal som všetko čo potrebujem k tomu, aby som tu hral hokej. Samotné mesto žije hokejom. Ľudia nás spoznavajú na verejnosti, čo sa mi ešte nikdy nestalo."

Aké sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku?

B.M- Najväčší rozdiel je asi v prístupe hráčov. Každý tu ide viac ako na sto percent ...na kazdom treningu!!! Viac času trávime v súbojoch 1 na 1, prípadne 2 na 2, ako to bolo na Slovensku. A na to že sme juniorka, tak na niektoré zápasy chodí viac ľudí ako u nás na mužov.

V príprave si nastúpil celkovo v 4 zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

B.M- Zatiaľ som si len zvykal na odlišný štýl hokeja. Do šancí som sa dostával, len mi to tam nepadlo. Hral som pravé krídlo, nastupoval som v prvom alebo druhom útoku. Hral som dosť presiloviek, v poslednom zápase som sa dostal i do oslabenia. Snažíme sa hrať celkom ofenzívny hokej ...uvidíme. Dúfam, že už to bude len lepšie.

Tento štvrtok štartuje základná časť WHL. Práve vy sa postaráte o úvodný duel. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu, Brandonu?

B.M- Ciele nám ešte nestanovili. Ale určite to bude sa dostať do play off, potom to bude o forme. Dúfam, že tímu k tomu dopomôžem a pôjdeme čo najvyššie. Juraj BEZÚCH, narodený 20.12.1993, center i ľavé krídlo (ľavák)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj WHL klub, Lethbridge Hurricanes?

J.B- Som milo prekvapený, ako to tu všetko funguje, ako sa o nás starajú. Celkovo mám z toho dobrý pocit. Nemal som ešte nejaký ten čas sa poobzerať po meste, alebo mimo mesta, ale vyzerá to tu naozaj krásne. Čo sa týka klubu, som veľmi spokojný. Uvidíme, aké to bude ďalej.

Aké su najväčšie rozdiely oproti Slovensku?

J.B- Jednoznačne každý tu na tréningu necháva svoje maximum. Či už to je hráč, ktorý tu hrá na vekovú výnimku a miestenku v zostave ma istú, alebo 16ročný hráč, ktorý sa snaží prebojovať do tímu. Zabezpečenie klubu je veľmi dobré, každý jeden hráč dostane všetko čo potrebuje a nie su s tým žiadne problémy. Fanúšikov máme skvelých, niekedy sa pre nich robia rôzne akcie, takže nám to oplácajú povzbudzovaním na tribúnach a je to fakt skvelé. Na každom kroku je cítiť, že ľudia tu ten hokej naozaj milujú.

Až na virózu, kvôli ktorej si vynechal pár prípravákov, si nastúpil celkovo v 3 zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

J.B- Ja si myslím, že tréner bol so mňou spokojný. Hral som v prvej lajne, chodil som často na presilovky, no nechcelo to tam padnúť. Verím ale, že to príde. Predsa len, boli to moje prvé zápasy tu v Kanade, na veľa vecí si ešte len zvykám. V prvom zápase, aj napriek tomu že sme prehrali (s Calgary po nájazdoch), sa mi podarilo premeniť samostatný nájazd. Takže ma to trochu potešilo ...i keď bol by som oveľa radšej, keby sme ten zápas v závere dotiahli do víťazného konca.

Štartuje základná časť WHL. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu, Lethbridge ?

J.B- Tak určite sa bodovo presadiť, ale hlavne hrať, aby som si každým zápasom pýtal viac a viac priestoru na ľade. Veľmi sa na sezónu teším. Ambície sú jednoznačné, postúpiť do play off. Budem robiť všetko preto, aby som tímu pomohol prebojovať sa do hornej časti tabuľky.

Video úspešného nájazdu proti Calgary Vladimír DOLNÍK, narodený 10.1.1993, pravé krídlo (ľavák)

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj WHL klub, Everett Silvertips?

J.D- Prostredie v mojom klube je super, všetko je fajn, hokej rýchlejší a tvrdší.

Aké sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku?

J.D- Rozdiely sú veľké a to už od základu- ako je prostredie, dodávanie výstroje, prístup trénerov a samozrejme i hráčov k hokeju. Fanúšikov máme veľa, sú oddaný hokeju a tímu pozbudujú celý zápas.

Si nastúpil celkovo v 7 zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

J.D- Tak 1+1 v siedmych zápasoch neni moc, ale začiatky sú ťažke. Dúfam, že to prekonám v sezóne. Hrám napadajúce pravé krídlo, na oslabenia moc nechodím, ale na presilovky neustále. Útoky sa furt prehadzujú, ale väčšinou hrám v prvej alebo druhej päťke. Dostal som sa do dvoch bitiek, čo som ani nečakal. To je asi tým, že som začal na začiatok moc do tela. Nevadí mi hrať takúto agresívnejšiu hru, ako sa hrá tu vo WHL. Som sa chcel takto ukázať. Ale zistil som, že hneď z toho vznikne bitka!

Štartuje základná časť WHL. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu, Everettu?

J.D- Teším sa na štart WHL už i preto, že si zahrám aj proti Filipovi Vaškovi. Dúfam že začnem ligu s nejakým tým bodom. Ako každý hráč by som chcel bodovať a tak pomôcť svojmu tímu. Filip VAŠKO, narodený 10.12.1993, pravé krídlo (ľavák)

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj WHL klub Kelowna Rockets?

F.V- Prostredie je skvelé, ľudia okolo tímu sú veľmi priateľský a milý, každý sa mi snaží vo všetkom vyjsť v ústrety a pomôcť mi. V Kelowne sú užasné podmienky na hokej. Prioritou ľudí tu je vytvoriť najlepšie podmienky aké môžu byť, aby hráči boli v pohode a mohli sa plne sústrediť na hokej. Je o nás skvele postarané a som rád, že môžem byť súčasťou práve tohto klubu. V tíme máme veľa šikovných chalanov.

Aké sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku?

F.V- Hrať v CHL znamená pre každého kanadského chlapca veľa. Preto sa každý snaží zo seba vydať maximum na tréningu, aj v zápase. Tu si nikto nemôže dovoliť polaviť, lebo na jeho miesto čaká mnoho ďaľších. Čo sa týka fanúšikov- 4 000 ľudí na prípravné zápasy asi hovorí za všetko.

Si nastúpil celkovo v 6 zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

F.V- So svojimi výkonmi som spokojný tak na 70 percent. Zatiaľ si len zvykám na štýl hry, ktorý je úplne iný ako u nás. Nastupoval som v prvom a druhom útoku, zahral som si aj presilovky aj oslabenia. Každý zápas sa zostava menila. Tréner ma chcel vidieť vo všetkých herných situáciach, aj v predĺžení, aj v nájazdoch. Zatiaľ neviem povedať akú úlohu v tíme dosanem, to sa uvidí, keď sa vrátia chalani z NHL kempov.

Štartuje základná časť WHL. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu,Kelowny?

F.V- Mojim cieľom je aby som pravidelne hrával. Samozrejme nejaké body vždy potešia. Bol by som veľmi rád keby som svojimi výkonmi zaujal trénerov 20ky a zabojoval o miestenku na svetový šampionát. Ako každý aj ja snívam o Drafte do NHL, ale prvoradé je, aby mi vyšla táto moja prvá sezóna v Kelowne. Máme len tie najvyššie ciele, to znamená- dostať sa v play off čo najďalej.

Video úspešného nájazdu proti Kamloops Martin GERNÁT, narodený 11.4.1993, obranca (ľavák)

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj WHL klub Edmonton Oil Kings a samotný NHL klub, Edmonton Oilers?

M.G- V Oil Kings som odohral iba jeden zápas, ale partia a prostredie ma príjemne prekvapilo. Čo sa týka Oilers- tak to je špička! Predsa to je NHL klub. Bolo mi cťou hrať pri hráčoch ako je Smyth a spol.. Chlapci boli tiež veľmi príjemný, čakal som skôr takých namyslených hráčov, čo sa nepozdravia ...nič. Ale bol to pravý opak. S každým sme vychádzali v poriadku.­ ­

Aké sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku v oboch edmontských kluboch?

M.G- Rozdiely? Podľa mňa je to už len o skúsenostiach a možnostiach hráčov, aké majú tu v Kanade. Každý na tréningu ide na 100%, či je to starý hráč, alebo mladý. Nikto si nič neulahčí! V fanúšikovskej podpore sa to asi nedá porovnať. Tu to žije celé mesto a nie nejaká časť ľudí. Moj prvý zápas, ktorý sme hrali predvčerom, bol úžasný. Ako tí diváci kričali a fandili, keď sa vrátil naspäť Ryan Smyth. I v Oil Kings to žije. Tiež majú svojich fanúšikov, ale zatiaľ neviem povedať, aké to bude. Predsa som hral iba jeden prípravný zápas a tam ich až tak veľa nebolo. Som zvedavý na sezónu.

­Si nastúpil v WHL príprave v jednom zápase, na turnaji NHL prospektov v Pedinctone za Oilers v dvoch zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

M.G- V mojom juniorskom tíme som dostal veľa priestoru. Tréner sa vyjadril, že som prišiel na pomoc do ofenzívy. To bude aj moja úloha, tak dúfam, že si ju budem plniť. V juniorke som nastúpil v druhej obrane a zatiaľ musím povedať, že sa mi darilo až nad očakávania. Dúfam, že to bude tak i po celú sezónu. V Pentictone to bolo o niečo rýchlejšie a fyzickejšie. Na začiatku ...pár striedaní, som si musel na to zvyknúť. Ale potom som sa rozbehol a hralo sa fajn. Dal som gól Vancouveru. Bol to super pocit! Predsa za Oilers sa góly nedavajú každý deň, tak si to vážim. V Oliers som hrával v 2,3 obrane. Stále sme hrali na sedem obráncov, takže tréner čítal mená, ktoré idú na ľad. Nemali sme nejaký presný rozpis, kto s kým hraje­. ­

Odohráš ešte i nejaký prípravný zápas za Oilers?

M.G- Včera som skončil. Vrátil som sa domov, všetkých mladých poslali. Okrem Davida Musila a draftovej jedničky Ryana Nugenta-Hopkinsa. Keď sme sa lúčili, bol som ešte na pohovore s generálnym manažérom Stevom Tambellinim. Vravel, že je veľmi spokojný a milo prekvapený v akom dobrom svetle som sa ukázal. S dobrým pocitom som sa včera vrátil na starú kolaj k juniorke.­ ­

Štartuje základná časť WHL. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu, Oil Kings?

M.G- Ja vstupujem do sezóny, čo najlepšie pomôcť tímu. Aby sme dosiahli najlepší možní úspech. A čo očakávam sám od seba? Neviem, ale padli medzi mnou a Marinčinom nejaké ohlasy, či si trúfam na jeho minulú sezónu (67z., 14+42, pozn. autora). Tak skúsim sa priblížiť, alebo prekonať jeho body. (úsmev) ­ ­

Video gólu proti Vancouveru Canucks na Turnaji Young Stars Tournament 2011 Peter ČEREŠŇÁK, narodený 26.1.1993, obranca (pravák)

Ako sa ti pozdáva prostredie a tvoj OHL klub Peterborough Petes a samotný NHL klub, NY Rangers?

P.Č- Pred príchodom do Kanady som o tomto klube nevedel nič. Iba som počul, že minulú sezónu nedopadli bohvieako, ale že túto sezónu by to malo byť lepšie. Je tam zopár draftovaných hráčov, tak uvidíme ako dopadne sezóna. Dúfam, že budeme po sezóne spokojní. A v Rangers? O tom ani nemusím hovoriť. (úsmev) Obrovské zázemie, všetko čo potrebujeme okamžite dostaneme. Taký "servis" ako tu som nikdy nevidel a ani nezažil.

Aké sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku v oboch organizáciach?

P.Č- V Peterborough som strávil zatiaľ iba týždeň a pol na ľade. S tímom sme moc systémy nenacvičovali, lebo prvý týždeň sme mali kemp. A teraz, keď som na kempe v Rangers, sme mali najprv dvojdňové testy na ľade, aj na suchu. Po nich teraz hrávame každý deň zápas medzi sebou, plus posilka a ešte tréning na ľade. Polovicu toho tréningu korčulujeme bez pukov. Takže zaberačka poriadna.

Si nastúpil v OHL príprave v jednom zápase, na turnaji NHL prospektov v Traverse City za Rangers v dvoch zápasoch. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

P.Č- Výkony môžu byť vždy lepšie. Ten prvý zápas v OHL bol taký oťukávací, aby som rozspoznal troška ich štýl hry. A v ani jednom tíme mi trénery nejaké špeciálne úlohy nedávali. Aha, až na to, že som hral väčšinu presiloviek.

Ako dlho ešte zostaneš u hlavného tímu?

P.Č- Neviem ako dlho tu ešte zostaneme, lebo 22. sa začína liga v OHL. Uvidíme, kedy nás pošlú naspäť.

Tento víkend štartuje základná časť OHL. S akými cieľami vstupuješ do svojej nováčikovskej zámorskej sezóny? A aké sú ambície samotného klubu, Peterboroughu?

P.Č- Nejaké špeciálne ciele si nedávam. Len dúfam, že sa bude dariť tímu a aj mne osobne. Aby som sa dostal do nominácie na MS20. Páni, vďaka za vyjadrenia a nech sa vám v sezóne darí. 

P.S- Ak chcete viac hokejových noviniek odo mňa, som na twittery- http://twitter.com/#!/KristianSVK .

Kristian Kvasnica

Kristian Kvasnica

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okrem iných radostí, milujem cestovanie, ženský tenis a hokej. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu