reklama

Kam miznú úspešní mládežnícki reprezenanti? Časť prvá: Adam Bezák.

Slovensko má podľa medzinárodnej hokejovej federácie IIHF spolu 8 671 registrovaných hokejistov. Z tohto celkového počtu je 1 886 hokejistov v seniorskej kategórii- v mužoch a 6 497 hokejistov pod 20 rokov. Čiže štatisticky približne iba jeden zo štyroch hráčov na prahu dvadsiateho roka života nájde uplatnenie v seniorskom hokeji. Pri porovnaní našej základne s šestnástimi hokejovými krajinami štartujúcimi na posledných Majstrovstvách sveta, počet hráčov je nižší len v Bielorusku, Dánsku, Lotyšsku, Nórsku a Slovinsku. Preto je nesmierne dôležité v tomto lieviku, t.j v prechode juniorov medzi mužov, byť vysoko efektívny. Dať šancu napríklad úspešným mládežníckym reprezentantom. Dnes sa pozrieme, ako sa to darí, či nedarí v prípade Adama Bezáka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Adam Bezák (narodený 4. júla 1989 v Bratislave) je slovenský hokejista (178cm, 83kg) hrajúci na poste pravého krídla (ľavák). Je synom bývalého reprezentanta Mariána Bezáka.

Adam je odchovancom tímu HC Slovan Bratislava. Zaň nastupoval v dorasteneckých a juniorských súťažiach. Pred začiatkom sezóny 2007/2008 odišiel do kanadskej juniorky QMJHL, kde nastupoval za Moncton Wildcats. V Monctone odohral 65 zápasov, počas ktorých získal 23 bodov. Po sezóne sa však vrátil do Slovana, kde natrvalo začal hrať v seniorskom tíme. Odohral 14 zápasov až do októbra 2008, kedy na svoju žiadosť a žiadosť aj tímu odišiel do juniorského reprezentačného tímu v Púchove- HK Orange 20. Po majstrovstvách sveta hráčov do 20 rokov v roku 2009 sa rozhodol Adam Bezák vrátiť späť do QMJHL, kde hral opäť za tím Moncton Wildcats.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po návrate z Kanady mu dal prvú seniorskú zmluvu materský Slovan. Odohral za nich 24 zápasov v základnej časti a tri v play off. Vypomáhal i prvoligovej "farme" v Trnave v 16 zápasoch, na sedem zápasov i vo vyraďovacej časti sezóny.

Minulú sezónu pôsobil v kádri HC `05 Banská Bystrica. I keď odohral o 17 extraligových zápasov viac ako v Slovane, jeho produkcia klesla. Zároveň stihol nastúpiť i v dvanástich zápasoch za prvoligové Brezno.

Bezák reprezentoval Slovensko na MS hráčov do 18 rokov v roku 2006 a o rok neskôr bol najproduktívnejším hráčom nášho tímu. V roku 2009 reprezentoval Slovensko aj na MS do 20 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Túto sezónu však strávi vo Švédsku a to v tretej lige- Division 1. Jeho tohtoročným klubom bude tím Visby/Roma.

Ja som sa samotného Adama spýtoval, prečo práve tam:



Adam, ako si sa na sever Európy dostal?

Na sever som sa dostal cez mojho agenta, Roba Dömeho.

Zo Slovenska neboli ponuky? Či predĺženie zmluvy v Banskej Bystrici?

V Banskej som sa dohol na ukončení spolupráce, lebo som tam nechcel ďalej pokračovať. Prišlo mi to zbytočné. Druhá strana mi vyhovela a neboli s tým žiadne problémy. Zachovali sa profesionálne a korektne. Na Slovensku som však už nechcel ostať, preto som ani nič nehľadal.

Bol si úspešným mládežníckym reprezentantom, vo všetkých vekových kategóriach. Napr. na úspešných MS 20 2009 v Ottawe si bol po Tatarovi a Kytnárovi tretím najprodukívnejším Slovákom. Z tímu, ktorý získal štvrté miesto sa v seniorskom hokeji začínajú presadzovať i Pánik, Tybor, Deyl, Janus, Valach, Viedenský. Nie je 3.liga, síce v silnom Švédsku, krokom späť? Dobre si to povedal a bohužial aj napriek tomu som nedostal priestor prejaviť sa. Určite si nemyslím, že je to krok späť! Práve preto že som posledný rok strávil na ľade veľmi málo času a nedostalo sa mi dostatku priestoru, som sa takto rozhodol. Je dôležité, aby som hral a nie zohrieval striedačku!l Ešte som nevidel nikoho na svete, kto by dával góly zo striedačky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V čom ťa ťa Švédsko hokejovo, i nehokejovo prekvapilo?

Švédsko je silná hokejová krajina s vysokou životnou úrovňou, takže by som nepovedal, že ma niečo prekvapilo. Čakal som že to bude presne podľa mojich predstáv. Také ako aj na ľade, tak aj navonok.

Z hokejovej stránky, čo robí švédsky hokej tak silný?

Myslím si, že všetci vedia, že Švédi sú jedným z najlepších korčuliarov na svete. To je fakt, ktorý radí Švédov medzi top hráčov. Musím si tu hlavne zvykať i na švédsky systém bránenia. Mimo ľadu je najťažšia samozrejme reč.

Porovnaj podmienky vo Visby so slovenskými.

Liga je veľmi kvalitná, každý kto tu hrá sa snaží prebojovať o ligu vyššie- do Allsvenskan. Čo je aj na zápasoch vidieť a cítiť. Veľa sa hrá do tela, každý zápas má veľké tempo. Podmienky sú tu skvelé, mám všetko čo potrebujem. Nemám si na čo stažovať. Je to tu na profesionálnej úrovni. Ak by som to mal ale porovnať so Slovenskom, tak by som to povedal tak, že ak hráč nehrá v Slovane alebo v Košiciach, kde je to vynikajúce, tak sa hráč nemôže sústrediť v klude na hokej !Lebo okrem spomenutých klubov nie som presvedčený, že zabezpečenie je také, aké by malo byť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po piatich kolách je tvoj tím na štvrtom mieste. Vy ste odohrali 6 zápasov, štyri výhry a dve prehry. Ako si videl začiatok vašej sezóny z pohľadu hráča?

Myslím si, že máme skvelý tím. Zachytili sme dobre začiatok, čo je dôležité. Ale liga je dlhá, hlavné bude, aby sme hrali dobre po celý rok.

Tvoj tím dostáva najmenej gólov. Je to úspechom silnej defenzívy?

Tu je to celé postavené na defenzíve. A hlavne- máme dobrého brankára, ktrorý nám veľmi pomáha.

Ty si sa v týchto šiestich zápasoch uviedol gólom a štyrmi asistenciami. Ako si spokojný so svojimi výkonmi?

Áno, spravil som nejaké bodíky. Hlavné ale je, aby sa vyhrávalo. Ako už som povedal, sezóna je dlhá!

Ktorú päťku ti tréner Thomas Sjögren dal na starosti?Hrám druhú lajnu. Nemyslím si, že ju mám na starosti, len sa tam snažím hrať tak, aby bol tréner so mnou spokojný. Určite má svoje veci... ...a hlavne systém, ktorý sa nám snaží všetip. To nám pomáha byť lepšími každý deň. Mne samotnému sa páčia jeho tréningy. Stále nám ukazuje niečo nové, v čom sa možeme zlepšiť. Na ako dlho máš zmluvu? Zmluvu mám do konca sezóny. Adam, ďakujem za rozhovor.

Štatistiky Adama BEZÁKA (zdroj: eliteprospects.com):

Sezóna

Tím

Liga

Z

G

A

KB

TM

Playoff

Z

G

A

KB

TM

04-05

HC Slovan Bratislava

Extraliga U18

20

6

8

14

8

|

Playoffs

7

2

05-06

HC Slovan Bratislava

Extraliga U18

45

27

27

54

45

|

Playoffs

8

4

5

9

10

HC Slovan Bratislava

Extraliga U20

1

|

Slovensko

MS U17

5

2

2

4

|

Slovensko

MS U18

6

2

|

06-07

HC Slovan Bratislava

Extraliga U20

49

20

28

48

46

|

Playoffs

3

1

1

2

4

HC Slovan Bratislava

Extraliga U18

7

5

5

10

43

|

Slovensko

MS U18

6

4

5

9

6

|

07-08

Moncton Wildcats

QMJHL

65

9

14

23

29

|

08-09

HC Slovan Bratislava

Extraliga U20

3

2

3

5

2

|

HC Slovan Bratislava

Extraliga

14

1

2

3

4

|

HK Ružinov

1.liga

3

2

1

3

14

|

HK Orange 20

Extraliga

9

1

2

3

28

|

Moncton Wildcats

QMJHL

22

3

6

9

15

|

Playoffs

9

2

3

5

4

Slovensko

MS U20

7

4

1

5

6

|

09-10

HC Slovan Bratislava

Extraliga

24

4

4

8

29

|

Playoffs

3

0

HK Trnava

1.liga

16

4

5

9

8

|

Playoffs

7

2

2

4

14

10-11

HC Banská Bystrica

Extraliga

41

7

7

8

|

HK Brezno

1.liga

12

3

3

6

6

|

11-12

Visby/Roma

Division 1

6

1

4

5

4

|



Fotogaléria (zdroj- internet):

a ešte jedna súčasná....P.S- Ak chcete viac hokejových noviniek odo mňa, som i na twitteri- http://twitter.com/#!/KristianSVK .

Kristian Kvasnica

Kristian Kvasnica

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okrem iných radostí, milujem cestovanie, ženský tenis a hokej. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu