reklama

Návrat k MS 20 v Buffale: Ako turnaj videli slovenskí hráči.

Majstrovstvá sveta juniorov v amerických mestách Buffalo a Niagara skončili pre mladých slovenských hráčov so ziskom ôsmeho miesta. Zopakovali tak vlaňajšie konečné umiestnenie z šampionátu v Saskatoone. Napriek optimizmu laickej verejnosti (samozrejme i mňa) sa nepriblížili umiestneniu juniorského výberu na turnaji spred dvoch rokov v Ottawe, kde sme postúpili do play off a získali 4. miesto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je ôsme miesto realným obrazom schopností Slovákov? Mal tento výber na viac? V čom sme zaostávali? Ja vám na tieto otázky neodpoviem. Ale som zástancom toho, že samotní hráči vypovedia viac. Preto som ich oslovil s troma otázkami.

1. Je pár dní po MS 20 v Buffale. Akoby si zhodnotil tieto dva týždne a svoje výkony?

2. Je 8. miesto skutočným odrazom kvality tohto tímu? Ak by si mohol vrátiť čas, čo by si na MS spravil inak?

3. Čo konkrétne nám chýba, aby sme držali krok i s najlepšími tímami. V čom sú tí pred nami vyspelejší?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A odpovede tích čo odpovedali sú tu:

Juraj Hollý

1. V prvom rade musím povedať, že takú partiu, aká sa tam zišla, až na pár výnimiek, už asi nikdy nestretnem. To bolo veľké pozitívum! Prípravné zápasy a kemp v Jamestowne naznačili, že by sme mohli na tomto turnaji niečo dosiahnúť. Žialbohu sa nám to nepodarilo. Ja osobne som sa cítil na tréningoch veľmi dobre a chcel som čo najviac tejto pozitívnej energie preniesť aj do zápasov. Myslím, že sa mi to celkom podarilo. Viem, že to mohlo byť z mojej strany aj lepšie, ale ja som spokojný.

2. Nám dosť ublížilo, že hneď po druhom zápase nám vypadli dvaja obrancovia. Ale ak mám povedať pravdu, tak bez Riša Pánika by sme toho moc neuhrali. Takže áno, myslím si, že ôsme miesto je skutočným obrazom tohto tímu. Ja osobne by som nič inak neurobil. Možno len by som spravil iné pohyby pri góloch, ktoré som dostal.

3.Mám taký pocit, že každý tím nás prestrieľal, takže by sme podľa mňa mali držať viac puk na svojich hokejkách a nútiť súperov hrať našu hru.V NHL to tak hrá Detroit Red Wings a ako všetci vieme, dosť sa to vypláca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Marek Hrivík

1. Určite naše ciele boli väčšie. Mali sme celkom vydarený prípravný kemp, vyhrali sme s Nórmi a odohrali vcelku slušný zápas s Rusmi. Základná skupina bola vlastne o dvoch zápasoch- s Nemcami a Švajčiarmi. No a ten druhý sme nezvládli. V bojoch o záchranu sme urobili všetko preto, aby sme sa udržali a dali šancu aj chlapcom pre budúci rok. Tak ako tí z minulého šampionátu dali nám.


2. No je tažko povedať, či je to skutočným odrazom. Lebo je veľmi malý rozdiel medzi úspechom a neúspechom. Určite by som chcel vrátit ten rozhodujúci zápas so Švajčiarmi.


3. Neviem, to asi nieje otázka na mňa. Ale so Švajčiarmi sme prehrávali o dva góly a vyrovnali sme. Rozdiel robí určite to sebavedomie a veriť si.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Martin Marinčin

1. Mne sa hralo na týchto MS po ten zápas s Američanmi super. Cítil som sa veľmi dobre, už z pohladu partie mimo ľadu, aj na ľade. Išlo nám to super, no ale prišli naše zákroky a všetko sa to narušilo. Ikeď som veril, že to chlapci zvládnu aj bez nás, chýbalo nám trošku šťastia v tom zápase proti Švajčiarom, ktoré stalo zase na ich strane.

2. Určite nie. Mali sme super mužstvo, veril som, že to dotiahneme do inakšieho konca, ako na to konečné 8. miesto. A určite by som zmenil ten môj zákrok, ktorý som veľmi ľutoval. Nikdy som nič také nespravil od kedy hrám hokej. Ani sám som sa nespoznal, keď som pozeral video. Ale už to nejde zobrať späť- treba bojovať ďalej. Aj keď ma to veľmi mrzí. A dlho bude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Na túto otázku neodpoviem, lebo som ešte mladý, rozoberať takéto veci.

A bonusová otázka: Bol ti vyčítaný zákrok na Jasona Zuckera?

4. Nie, nie. Nebol. Niektorí chlapci ma aj podporili, aby som nato zabudol. A s realizačným tímom som sa o tom normálne porozprával, aj keď to všetko všetkích mrzelo.

Andrej Kudrna

1. Myslím si, že MS sú vždy pre každého super zážitok. Veľa hráčov si na nich zahrá len raz za život. Určite nám to dalo veľa, mohli sme sa porovnať s najlepšími hráčmi na svete v našej vekovej kategórii. Zápasy boli čím ďalej tím ťažšie, aj zápas proti Nórom bol náročný, keďže sa naň chystajú vlastne celý rok, aby sa udržali v A-skupine. V kempe sme mali veľa tréningov, aby sme si zvykli na systém hry. Ja som si zvykal hlavne na post centra, kde v lige (WHL) nehrávam. Moje výkony neboli také ako som očakával a chcel, ale tak nič sa už nedá robiť, teraz sa musím sústrediť na výkony v lige.
2. Podľa mňa sme mali na viac, ako na 8. miesto. Boli sme veľmi dobrá partia, s dostatkom dobrých hráčov a talentu, len sa nám ho nepodarilo využiť na 100%. Určite by som si znovu zahral ten rozhodujúci zápas proti Švajčiarom.
3. To ťažko povedať. Začína to všetko v mladšom veku, ostatné tímy sú vyspelejšie, hráči sú rýchly a technicky vyspelý. Neskôr sa to odzrkadluje na takomto podujatí. Myslím si, že nám chýba aj viac sebavedomia, musíme si viac veriť, že aj my dokážeme hrať hokej.


Dalibor Bortňák

1. Ťažko sa mi to hodnotí, keďže viem, že mužstvo malo potenciál na lepšie umiestnenie. Ale snaha sa nedá uprieť ani jednému hráčovi. Všetci sme chceli postúpiť. Všetko to bolo o zápase so Švajčiarskom a v tom zápase nechal každý srdce na ľade. Chýbalo trošku kľudu za stavu 4:4.

2. Je pravda, že hokej vo svete je na veľmi vysokej úrovni. Ale myslím si, že aj tento tím mal veľkú kvalitu. Veľkú rolu v tíme hrá aj zohratosť medzi útočníkmi a obranou. A nám to moc nefungovalo.
Niektoré veci by som určite spravil ináč, ale hokej je rýchla hra. V danom momente neni veľa času na rozmýšlanie. Až po danom momente si uvedomíte, že ste to mohli spraviť lepšie.

3. Myslím si, že veľkú rolu hraje sebavedomie a psychika hráčov. Napríklad proti USA sme začali veľmi ustráchane. Až potom sme zistili, že sa dá proti nim hrať vyrovnaný hokej. Je pravda, že napríklad Rusi, Fíni sú technicky a korčuliarsky na vysokej úrovni. Takže proti takýmto mužstvám je dosť ťažké hrať defenzívny štýl, o aký sme sa pokúšali.

Miroslav Preisinger

1. Celé by som to zhodnotil pozitívne. Boli sme super partia, každý deň som sa tešil, že môžem byť s chalanmi. Škoda však, že nám to po hokejovej stránke nevyšlo tak, ako som očakával ja a určite aj ostatní chalani a tréner. V základnej skupine nám nevyšiel rozhodujúci zápas so Švajčiarmi a tak sme skončili v bojoch o záchranu. Pozitívne na tom je, že sme sa zachránili. A ťažko hodnotiť vlastný výkon, nech to hodnotia iní.


2. Myslím si že nieje. Mali sme kvalitný tím, mali sme dobrý základ z Európy a chalani z kanadských junioriek sú túto sezónu veľmi produktívni. Škoda, že sme to nedokázali lepšie zúročiť.

3. Myslím si, že je to všetko v hlavách. Nemôže nás položiť to, keď dostaneme jeden, dva rýchle góly. Aj po tom si musíme stále veriť, že sme lepší a dotiahnúť zápas do víťazného konca.


Andrej Šťastný

1. Na túto otázku ťažko odpoviem. Na to su tu iní, aby hodnotili moje výkony.

2. Neni isto odrazom tohto tímu. My sme boli partia, ktorá mala jednoznačne na viac . Štvrtfinále by sme si určite zaslúžili. Ťažko niečo vracať späť, do zápasu so Švajčiarmi sme dali všetko. Mali proste viac šťastia.

3. Hlavne aj keď prehráveme, si nemôžeme prestať veriť, musíme stále hrať až do konca .

Kristian Kvasnica

Kristian Kvasnica

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okrem iných radostí, milujem cestovanie, ženský tenis a hokej. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu